بحث نژاد پرستی

حالا که بحث نژاد و نژادپرستی شد بذارین یکمی درباره ش بنویسم ...


اولا اینکه من توی عمرم آدمای نژادپرست زیادی دیدم ... البته خدا رو شکر من به اندازه ی کافی اعتماد به نفس دارم که اصلا به دلم نگیرم و راحت بگذرم  از چیزای بدی که توی زندگی م اتفاق افتاده یا می افته الحمدلله !


اما واقعا آدمای نژادپرستی مثل آدمای ایران تاحالا ندیدم ! بدون شوخی!! البته ایرانی ها هیشکس از قیافه م نمیفهمن که 100% ایرانی نیستم برای همین من هیچوقت تجربه ی بدی نداشتم خدا رو شکر ولی دیدم که با بقیه چه طور رفتار میشه!


واقعا دل آدم میشکنه! یعنی یه آدمی که بگیم از افغانستان هست توی ایران.. مگه اون خودش انتخاب کرده که از افغانستان باشه؟ افغانی باشه؟  نه! پس چرا باید برای چیزی قضاوت ش بکنن که دست خودش نیست؟ این اصلا با عقل هم جور در نمیاد که آدم بگه "تو قیافه ت این شکلیه پس تو آدم بدی هستی! " =)))) واقعا خنده داره برای من! 


من اینجا با پناهنده های زیادی در ارتباط هستم که از ایران میان و بیچاره ها خودشون یا بچه هاشون همه مشکل ذهنی پیدا کردن از بس تو ایران باهاشون بدن! خیلی غم انگیزه ...


البته این رو هم بگم که تنها کسایی که اینجا خیلی با من بد بودن افغانی ها بودن .. فک کنم به خاطر طرز فکرشون و برخوردی که از ایرانی ها دیدن خیلی از ایرانی ها دل خوشی ندارن .. اما من به دل نمیگیرم و میدونم به خاطر تجربه هاشونه و ربطی به شخصی که من هستم نداره :)


من که آمریکا زندگی میکنم .. و با حجاب هستم (لباس و شلوار و شال) انقدر مردم اینجا باهام خوبن که مردمی که توی ایران خودشون رو "مسلمون" میبینن با بنده های خدا خوب نیستن!


فقط خواستم این پست رو بنویسم و بگم که نژادپرستی یه بحث خیلی مسخره ای هست که فقط یه نفر رو به خاطر ظاهرش قضاوت کنن .. یه آدم بیشتر از ظاهرش هست! به نظر من مهمترین چیز در یه شخص طرز فکرشه و اخلاق ش!! 


ما باید یاد بگیریم که به تمام مردم دنیا و هر فرهنگی که دارن و هر دین و نژادی دارن احترام بذاریم . . . چه با اونا موافق باشیم یا نباشیم . ما که خدا نیستیم که قضاوت کنیم، هستیم؟! بیایین قضاوت رو بذاریم دست خدا . . و ما سعی کنیم با تمام آدمای اطرافمون مهربون باشیم .




مرسی که وقت گذاشتین و این مطلب رو خوندین :)