سیب زمینی پنیری و تنوری :)

این یه غذای آمریکایی هست که من خیلی درست ش میکنم .. 

مدل های مختلفی داره . این یکی ش هست

من عاشق غذاهایی هستم که بشه توی فر درست کرد!


خیلی هم راحته! و خوشمزه! :)




مواد لازم:


1/4 پیمانه کره

1 و 1/2 پیمانه پیاز - کوچیک ش کنین

2 قاشق غذا خوری آرد

2 پیمانه شیر

2 حبه سیر

2 و 1/4 پیمانه پنیر رنده شده

1/3 پیمانه پیازچه

4 عدد سیب زمینی بزرگ



فر رو روی دمای 375 میذاریم .




برای آماده کردن سس این غذا:


کره رو توی قابلمه آب میکنیم . پیاز رو تفت میدیم تا طلایی شه . آرد رو اضافه میکنیم و یه همی میزنیم . حبه های سیر رو که ریز کردیم اضافه میکنیم . شیر رو اضافه میکنیم . میذاریم تا یه قل بزنه و کمی خودش رو بگیره و خیلی آبکی نباشه ... از روی گاز برمیداریم . بهش 2 پیمانه پنیر رنده شده اضافه میکنیم و هم میزنیم که پنیر حل بشه توی سس .  .   .  و این سس رو کنار بذارین .




یه ظرفی بر میداریم که بشه بذاریم ش توی فر . سیب زمینی ها رو کمی باریک رنده میکنیم . ته ظرف رو با کره چرب میکنیم . یه سری سیب زمینی ته ش میچینیم . روش پیازچه ی خورد شده میریزیم . دوباره یه سری دیگه سیب زمینی و یه سری دیگه پیازچه ... تا وقتی که سیب زمینی ها تموم بشن . بعد سس رو روی این سیب زمینی ها میریزیم . (من ظرف رو بلند میکنم و کمی تکون میدم که سس تا ته ظرف برسه ) . در آخر هم کمی پنیر و پیازچه روی سس میریزیم .


روی ظرف رو آمینیوم میکشیم .


میذاریم توی فر (با آلمینیوم) برای 30 دقیقه . بعد ظرف رو از فر بیرون میاریم، آلمینیوم رو بر میداریم . و دوباره داخل فر میذاریم برای 30 دقیقه . تا وقتی که روش قهوه ای شده باشه کمی .



نوش جان!